Típusok és a porció

2013.05.27. 17:20

Egyik ismerősömnek említettem, hogy szeretnék életmódot váltani és nem igazán tudom, hogyan álljak neki.

Tudni kell, hogy én az ismerőseimet kétféle kategóriába tudom sorolni. Az egyiküknek nagyon könnyen megy az étkezés, semmi kihívás nincs számukra abban, hogy csinosak, sportosak, vékonyak legyenek egyszerre, és eszükbe sem jut lemondani az olyanokról, mint az éjszakai pizzázás. Nagyon kedvelik őket a társaságokban, mert hiányzik belőlük az a fajta görcs, ami a másik típusra jellemző.

A másik típus. Nos, én ide sorolom magam. Mindennapi gond, hogy nem nézek ki jól, egy ruha nem jön rám, hogy kezdeni kellene valami magammal... Én is sok diétát kipróbáltam már. Végigcsináltam (többé-kevésbé) a 90 napos diétát, de nekem sajnos nem használt, pár deka ment csak le. De mennyit szenvedtem érte! Kipróbáltam 3 hetes hús-saláta diétát is. Ez meglepően könnyen ment, eredményes is volt, de aztán vége lett a három hétnek, jött a tél és én visszaálltam a rossz szokásokhoz. 

Szóval nem ismeretlen számomra az, hogy mit jelent küzdeni egy kicsit jobb alakért, egy kicsit könnyebb mozgásért. Sportoltam, de mondjuk a futást nem is javasolják ennyi plusz súllyal, az úszás nálam nem fogyaszt, a biciklizés meg időjárástól függ, hogy tudom-e hol tárolni épp a biciklimet, stb.

Szóval ez a bizonyos MÁSIK csoport... A legjellemzőbb vonás, hogy minden nap, minden órában tudatában vagyunk annak, hogy nem vagyunk tökéletesek, minden étkezésnél vagy nem esszük, amit szeretnénk, vagy végig tudatában vagyunk, hogy nem kellene azt és annyit, maximum nem törődünk vele.

Szerintem az első csoporttól kell ellesnem pár technikát. És ez a bizonyos, kezdéskor említett ismerős köztük van. Meg kell jegyeznem, hogy nem volt mindig köztük, ő is második csoportos volt, de átjutott. Ez egy biztató gondolat nekem. :)

Vele beszéltem és azt mondta, nála a legtöbbet az számított, hogy olvasta valahol, hogy többször keveset kell enni. Ennek a kevésnek a mérőszáma a saját porció, ami a két tenyered közti térfogat. A tenyereidet fordítsd felfelé, érintsd össze őket a kisujjak mentén, a hüvelykujjadat zárd a többi mellé, majd formálj az egészből egy kis tálkát. Na, ez a te adagod egy étkezésre. 

Ez alapján mindegy, mit eszel, a lényeg a mennyiség.

Ezzel azért tudnék vitatkozni, de egy tippnek nem rossz, sőt, sok étkezésnél, amikor bajban leszek, hogy a hal mellé mondjuk mennyi rizst vehetek ki, erre fogok gondolni. 

A bejegyzés trackback címe:

https://elet-mode.blog.hu/api/trackback/id/tr275318442

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása